| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Calastir Lieutenant-Junior Grade

|
Geplaatst: Di Okt 30, 2007 4:58 pm Onderwerp: Brits leger heeft Cloaking Device uitgevonden! |
|
|
Niet de Romulans, maar het Britse leger hebben nu het cloaking device uitgevonden!
Bij een test vorige week maakten militaire wetenschappers een heuse 10-tonner tank onzichtbaar voor het menselijk oog.
“Deze technologie is echt ongelooflijk”, zegt een soldaat in Het Laatste Nieuws. “Als ik er niet bij was geweest, zou ik het nooit geloofd hebben. Ik zag enkel maar gras en takken, maar in werkelijk staarde ik in de loop van een tank.”
De tank was bedekt met silicum waar met camera's en projectoren het omliggende landschap op wordt gereflecteerd. Hierdoor kijk je als het ware dwars door de tank heen. De test wordt nu uitgebreid naar kleding, zodat we misschien binnenkort al beschikken over een personal cloaking device!
“Met een beetje geluk kunnen deze handigheidjes binnen de vijf jaar toegepast worden op het slagveld. De theorie staat er, nu moet het alleen nog wat verder uitgewerkt worden”, meent professor John Pendry, een autoriteit op het vlak van onzichtbaarheid.
Ik las dit bericht vandaag in de Telegraaf. Ongelofelijk wat er de afgelopen 40 jaar al allemaal van Star Trek technologie werkelijkheid is geworden.
Van sci-fi naar sci-fact.
Ik geloof dat alleen de transporter en warpengine nog moeten worden uitgevonden, en dan kunnen we zelf op avontuur!  _________________ "Some see things as they are and say ‘Why?’, but I dream things that never were and say: ‘Why not?’" ~ George Bernard Shaw |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeffero Captain

Geregistreerd op: 7-4-2006 Berichten: 1597 Woonplaats: near Starfleet Academy
|
Geplaatst: Di Okt 30, 2007 6:30 pm Onderwerp: |
|
|
de transporter technologie waren we al mee bezig....
ik geloof dat er daar ook een topique over was _________________ Worf: Do NOT hug me... |
|
| Naar boven |
|
 |
Robbert Fleet Captain

|
Geplaatst: Di Okt 30, 2007 8:26 pm Onderwerp: |
|
|
Dus eigenlijk is het gewoon optisch bedrog. En hoewel het natuurlijk harstikke leuk is. Denk ik dat je er weinig aan hebt als ze nog steeds met radar en heat seeking etc te vinden zijn. _________________ Als ik hier niet ben, dan ben ik ergens anders. |
|
| Naar boven |
|
 |
Macros de Zwarte Lieutenant

Geregistreerd op: 23-10-2006 Berichten: 608 Woonplaats: Uden, Noord Brabant
|
Geplaatst: Di Okt 30, 2007 8:31 pm Onderwerp: |
|
|
| Met Stealth Fighters en Bommenwerpers die al bijna onzichtbaar en supersnel zijn verbaast me niet zo, doch ik niet zo heb op de Televaag. |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Okt 31, 2007 10:28 am Onderwerp: |
|
|
Het cloaking device uit Star Trek werkt ook alleen als optisch bedrog. Maar als ze goed kijken kunnen ze de sterren zien wiebelen.
En in 'Star Trek VI: The Undiscovered Country' komt Uhura zelfs met het idee om gewoon een hittezoekende photon torpedo in te stellen op een Klingon plasma exhaust port. Uhura: "Well what about all that equipment we're carrying to catalog gaseous anomalies? Well the thing's got to have a tailpipe!" Zo kunnen gecloakte schepen toch worden uitgeschakeld.
Tanks zitten zowiezo al onder de radar, maar voor grondtroepen waren ze tot op heden gewoon zichtbaar met het blote oog. Nu niet meer. _________________ "Some see things as they are and say ‘Why?’, but I dream things that never were and say: ‘Why not?’" ~ George Bernard Shaw |
|
| Naar boven |
|
 |
Supervlaai Crewman

|
Geplaatst: Do Jun 18, 2009 3:04 pm Onderwerp: |
|
|
Waw dat is groot nieuws. Het is nu te hopen dat ze daarvoor geen wetten gaan voor gebruiken zoals bij startrek. Hoe die wet weer heet weet ik niet meer. Maar er bestond dat federations starschips geen claucing divices mogen heben. Maar we zullen zien hoe vere ze met deze technologie gaan. Want ik hoop dat alleen maar bedoelt is voor militare doeningen en niet voor burgers. _________________
Vice-Admiraal
JAG Officer
Kornan
Of the RPG (Sim)
http://therianfleet.forum-xl.com |
|
| Naar boven |
|
 |
Nevyn Cadet 1st Year

|
Geplaatst: Do Jun 18, 2009 4:55 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben er zeker van dat zoiets enkel voor militaire doeleinden zal worden gebruikt. Wat zou een gewone burger trouwens onzichtbaar willen maken, zijn auto misschien? Laat dat maar zo, zelfs met zichtbare auto's gebeuren er al genoeg ongelukken.
Dit is technologisch hoogstaande camouflage en op grote afstanden kan het zeker een nut hebben. Op korte afstanden natuurlijk iets minder; je moet wel heel doof zijn als je een tank niet naast je hoort voorbij rijden en ze laten ook duidelijk zichtbare sporen na.
Dat ze op de radar te zien zijn is natuurlijk een minpunt, maar de bedoeling is natuurlijk dat je eerst de vijandige radarinstallaties gaat bombarderen voordat je met de rest van je strijdkrachten komt binnenvallen. |
|
| Naar boven |
|
 |
V'ger Fleet Captain

|
Geplaatst: Do Jun 18, 2009 5:57 pm Onderwerp: |
|
|
Een bommenwerper die zich vlak voor de aanval kan 'cloaken' en daarmee misschien ook zijn radarprofiel kan maskeren zou heel handig kunnen zijn. _________________ "I am pleased to see that we have differences. May we together become greater than the sum of both of us." "Surak"
Moderator op de Spacestation K7 forums |
|
| Naar boven |
|
 |
Nevyn Cadet 1st Year

|
Geplaatst: Do Jun 18, 2009 7:23 pm Onderwerp: |
|
|
Officieel bestaan vliegtuigen met een mantel zoals in Star Trek nog niet, maar de inmiddels "gepensioneerde" F-117 Nighthawk en de B-2 Spirit komen min of meer in de buurt.
De Nighthawk, vooral ingezet tijdens de Eerste Golfoorlog, was een STEALTH bliegtuigmet als doel in vijandig gebied aan bombarderen zonder opgemerkt te worden door de vijandige radar.
De Spirit is het nieuwere model en wordt nog steeds gebruik door het Amerikaanse leger in Afghanistan en Irak.
Het nadeel van deze toestellen is dat ze veel duurder zijn dan conventionele vliegtuigen zonder STEALTH en dat ze uitermate gevoelig zijn voor storingen en schade. Vooral de Nighthawk had hier veel last van. In de beginperiode was het zelf zo erg dat dit toestel in speciaal gekoelde hangaars moest ondergebracht worden om storingen te voorkomen. Hierdoor was de Nighthawk natuurlijk weinig inzetbaar.
Wanneer de de verhullingsmantel uit DS9 vergelijken met de STEALTH van de Nighthawk is het duidelijk dat de eerste op de laatste is gebaseerd. |
|
| Naar boven |
|
 |
V'ger Fleet Captain

|
Geplaatst: Do Jun 18, 2009 11:49 pm Onderwerp: |
|
|
hmm ja ik had ergens gehoord dat die speciale verf waarmee de nighthawk beschilderd is ook niet bestand was tegen bepaalde weersomstandigheden.
Misschien dat ze deze uitvinding nog kunnen toepassen in de JSF  _________________ "I am pleased to see that we have differences. May we together become greater than the sum of both of us." "Surak"
Moderator op de Spacestation K7 forums |
|
| Naar boven |
|
 |

|
|
| Naar boven |
|
 |
|